Ako skombinujem údaje z rôznych cloudových aplikácií do jedného prehľadu?

Best-of-breed

Mnoho našich klientov automatizovalo celý svoj podnikový proces pomocou viacerých prepojených cloudových aplikácií. Riadia sa princípom best-of-breed: vyberte si najlepšiu aplikáciu pre každú oblasť a zabezpečte, aby si tieto rôzne aplikácie mohli medzi sebou vymieňať údaje.

V Qics sa tiež vydávame touto cestou: používame MS Dynamics 365 pre CRM, MS SharePoint na správu dokumentov, Zendesk pre helpdesk, NMBRS pre spracovanie miezd, Exact Online pre účtovníctvo a náš vlastný balík (QicsMilestones) na plánovanie, riadenie projektov, sledovanie času a fakturáciu. Všetky tieto riešenia medzi sebou "komunikujú" a vymieňajú si údaje, takže nie je potrebné duplicitné zadávanie údajov nikde.

Napríklad, keď sa potenciálny zákazník stane klientom, údaje o zákazníkovi z MS Dynamics 365 sa odovzdajú do QicsMilestones. Tikety v Zendesku automaticky vedú k zaznamenaným hodinám v QicsMilestones a keď QicsMilestones vygeneruje faktúru, v Exact Online sa automaticky vytvorí predajný záznam a PDF.

Reporty

Vďaka takémuto scenáru best-of-breed môžete používať rôzne cloudové aplikácie a mať potrebné údaje vymieňané medzi nimi bez toho, aby ste ako používateľ museli čokoľvek robiť. Ale je rovnako jednoduché extrahovať údaje z týchto rôznych aplikácií, napríklad na vytváranie reportov a dashboardov? Bohužiaľ, odpoveď je často „Nie“. Reportovanie často prichádza s obmedzeniami pri práci s cloudovými aplikáciami.

Neochota

Poskytovatelia cloudových aplikácií sú často neochotní umožniť prístup k údajom na účely reportovania, najmä pre klientsky špecifické reporty. Obavy zahŕňajú výkon (žiadna kontrola nad množstvom požadovaných údajov), bezpečnosť (zabezpečenie, aby osoba nemala prístup k viac údajom, ako je oprávnená) a údržbu (klientsky špecifické reporty musia zostať funkčné, aj keď sa zmení dátový model aplikácie). Preto ako používateľ cloudovej aplikácie ste často obmedzení na stiahnutie dostupných údajov do MS Excel alebo na niekoľko reportov/dashboardov s obmedzenými možnosťami prispôsobenia.

Konektory

Je teda nemožné vytvárať vlastné dashboardy na základe údajov z rôznych cloudových aplikácií? Vôbec nie, ale možnosti sú v súčasnosti obmedzené. Teoreticky riešenie zahŕňa synchronizáciu relevantných údajov z cloudovej aplikácie do inej databázy. Táto nová databáza (dátový sklad) agreguje údaje z rôznych zdrojov a vytvára vzťahy medzi rôznymi tabuľkami. Potom si vyberiete nástroj na vizualizáciu údajov, ktorý umožní vytvárať reporty/analýzy a dashboardy.

van cloud apps tot power bi

Teoreticky to neznie zložito, ale nie všetky cloudové aplikácie majú konektory, ktoré umožňujú hromadný prenos údajov do inej databázy. V niektorých situáciách sa možno budete musieť spoliehať na importovanie listov MS Excel alebo zhromažďovanie údajov prostredníctvom webovej služby alebo API. Našťastie je popísaný model stále uskutočniteľný: zhromažďujte údaje centrálne a vytvárajte reporty/analýzy na základe týchto údajov. Ak poskytovateľ nakoniec ponúkne konektor na reportovanie, budete musieť iba upraviť proces načítavania údajov a existujúce reporty a analýzy môžu zostať nedotknuté.

Microsoft Power BI

Microsoft Power BI je vynikajúci nástroj na vizualizáciu údajov a vytváranie vzťahov medzi zhromaždenými údajmi. Výskumný ústav Gartner označil Microsoft Power BI za lídra v oblasti platforiem pre business intelligence a analytiku. Tento nástroj je považovaný za naplnenie sľubu ‘Self Service BI’: umožnenie koncovým používateľom vytvárať si vlastné reporty, analýzy a dashboardy bez technických znalostí. Nie je prekvapením, že mnoho dodávateľov softvéru (vrátane Facebooku, GitHubu, Zendesk, Mailchimp a Marketo) sa rozhodlo pripojiť svoje aplikácie k tejto platforme.

Vyvinuli sme aj konektor pre Power BI pre našu cloudovú aplikáciu na plánovanie, riadenie projektov, sledovanie času a fakturáciu (QicsMilestones). To umožňuje našim klientom používať preddefinované reporty a dashboardy v Power BI a vytvárať si vlastné reporty a dashboardy na základe údajov, ktoré poskytujeme kontrolovaným a modelovaným spôsobom. Ak máte aj konektory z iných cloudových aplikácií, ktoré používate, môžeme tieto údaje pridať k našim, čo umožňuje vytvárať reporty, ktoré vizualizujú údaje z viacerých zdrojov v jednom reporte. Napríklad počet otázok na helpdesku vzhľadom k fakturovaným podporným zmluvám.

Očakávame, že na trh príde viac cloudových aplikácií s takýmito konektormi, čo umožní best-of-breed prostrediam konkurovať schopnostiam reportovania ponúkanými on-premises riešeniami. Preskúmajte možnosti už teraz a investujte do architektúry, ktorá sa práve rozvíja.

Qics

V Qics neustále vyvíjame softvér, ktorý pomáha poskytovateľom profesionálnych služieb pracovať efektívnejšie a získať lepší prehľad. Navštívte našu webovú stránku pre viac informácií.

Tags: Accountancy
Požiadať o ukážku  Najlepšie riešenie pre plánovanie, registráciu a fakturáciu hodín.
Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy